Provoz základní školy v období do konce školního roku 2019/2020
V souvislosti s uvolňováním mimořádných opatření vydalo MŠMT manuál o ochraně zdraví a provozu základních škol.
Na jeho základě se pobyt žáků v základní škole bude řídit těmito pravidly:
Provozní doba školy
Denně: 6:30 - 15:30 hod.
Cesta do školy a ze školy
Při cestě do školy a ze školy se na žáky vztahují obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
· Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky v hromadných dopravních prostředcích (dále jen „rouška“).
· Dodržení odstupů 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
Příchod ke škole a pohyb před školou
Pohyb žáků před vstupem do školy se organizuje podle těchto principů:
· Před školou dodržovat odstupy 2 metry v souladu s krizovými nebo mimořádnými opatřeními (není tedy nutné např. u doprovodu žáka/členů společné domácnosti).
· Žáky před školou vyzvedává nebo vpouští do školy pedagogický pracovník tak, aby se nemísili žáci jednotlivých skupin; zajistí plynulý přesun do tříd. Žáci dbají jeho pokynů.
Vstup do budovy školy
· Vstup do budovy školy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám.
· Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách roušky.
· Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 roušky a sáček na uložení roušky.
· Škola je oprávněna vymezit prostory, ve kterých se žáci mohou pohybovat.
· Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce žáka, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, resp. k vyřazení žáka ze skupiny.
· Škola organizuje provoz v šatně tak, aby se zamezilo setkávání žáků z různých skupin.
Ve třídě
· Po příchodu do třídy, musí každý použít dezinfekci po předchozím umytí rukou (důkladně 20 až 30 sekund vodou a tekutým mýdlem).
· Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020.
· Maximální počet žáků ve skupině žáků je 15; se zásadou jeden žák v lavici.
· V průběhu pobytu ve třídě nemusí žáci ani pedagogičtí pracovníci nosit roušku, pokud je zachován rozestup 2 metry (nejméně 1,5 metru). Pokud dochází k bližšímu kontaktu (např. při skupinové práci), musí se roušky nosit i ve třídě.
· Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
· Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
Při podezření na možné příznaky COVID-19
Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
Pokud by žák vykazoval některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do samostatné místnosti a bude kontaktován zákonný zástupce žáka s požadavkem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření informuje škola spádovou hygienickou stanici.
Rámcová pravidla pro poskytování školního stravování v zařízení školního stravování
· Pokrmy vydává personál včetně čistých příborů. Strávníci si sami jídlo a pití nenabírají a neberou si ani příbory.
· V jídelně se při výdeji jídla nesmí potkávat žáci z různých skupin žáků. Při stravování jsou zajištěny obvyklé rozestupy jako ve třídě.
· Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití, a to do vlastního sáčku.
· Před vstupem do jídelny si každý žák umyje ruce či použije dezinfekci na ruce.
· Jinak se dodržují zvýšenou měrou běžná hygienická pravidla.
Osoby s rizikovými faktory
Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
1. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
2. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
3. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
4. Porucha imunitního systému, např. a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.), b) při protinádorové léčbě, c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
5. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
6. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
7. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
8. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Co dělat v případě, že žák patří do rizikové skupiny
· Do rizikové skupiny patří žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod (2-8) uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti. Doporučuje se, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.
· Při prvním vstupu do školy předkládá zákonný zástupce žáka tato prohlášení, která je možné podepsat před vstupem do školy:
o písemné seznámení s vymezením rizikových skupin stanovených Ministerstvem zdravotnictví,
o písemné čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění (např. horečka, kašel, dušnost, náhlá ztráta chuti a čichu apod.).
· Pokud zákonný zástupce tyto dokumenty Pokud zákonný zástupce tyto nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.
Skupiny žáků 1. stupně
· Vzdělávací aktivity se realizují pro skupiny žáků: 1.skupina – žáci 1. a 2.ročníku, 2. skupina – žáci 3., 4., 5. ročníku.
· Maximální počet žáků ve skupině je 15. Vždy musí být splněny podmínky: jeden žák v lavici s rozestupy mezi lavicemi.
· Složení skupin je neměnné po celou dobu od opětovného umožnění přítomnosti žáků ve škole do 30. 6. 2020. O zařazení žáků do skupin rozhoduje ředitelka školy. Žáka nelze zařadit do školní skupiny později, než k 25. 5. 2020.
· Pedagogičtí zaměstnanci přidělení ke skupině by se neměli měnit.
Vzdělávací aktivity žáků 1. stupně
· Je zcela v kompetenci ředitelky školy rozhodnout o tom, jaké vzdělávací a zájmové aktivity a v jakém rozsahu budou realizovány. Vzdělávací aktivity jsou rozděleny na dopolední a odpolední část. Cílem dopolední části je zajistit vzdělávání žáků v obsahu, který škola realizuje v rámci vzdělávání na dálku. Obsah vzdělávání dopolední části vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školy. Jedná se především o hlavní vzdělávací obsah, který je žákům zadáván i formou vzdělávání na dálku. Cílem odpolední části je zajistit zájmové vzdělávání žáků. Obsah vzdělávání odpolední části přiměřeně vychází ze vzdělávacího obsahu ŠVP školní družiny.
· Ranní družina není poskytována.
· Škola vede evidenci o docházce žáků do skupin. V případě nepřítomnosti žáka, je zákonný zástupce povinen informovat školu o důvodech nepřítomnosti žáka.
· Výuka tělesné výchovy v běžné podobě, včetně plavání, není možná. Ostatní výchovy budou realizovány v omezené míře.
© 2024 Základní škola Česká Rybná, Kontaktovat webmastera, Mapa stránek, Prohlášení o přístupnosti, Povinné informace
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO